joi, 12 iunie 2008

Senseless

Ultima zi de scoala. Obisnuita serbare de sfarsit de an. Curtea scolii marcata inutil cu vopsea alba pentru a delimita un careu pe care sa-l traverseze copiii premianti. Forfota obositoare la concurenta cu o "muzica" romaneasca imposibila. Data evident la maximum.

Am avut grija sa nu intarziem. "N-ai uitat, nu?" mi-a spus prin sms baiatul meu cel mare,H, pe la 4. Nu, nu uit de obicei. La 5 fix suntem in curtea scolii. Cu un buchet mare de trandafiri galbeni alesi de H. Prea mare buchetul. Putea sa fie la jumatate...

De ce mereu ne cheama la o ora, ca apoi sa asteptam inca una pana incepe ce e programat sa inceapa? Ma dor picioarele ingrozitor. Stau cu cativa colegi de-ai lui H si le pun cateva intrebari. Nu se asteapta sa fie bagati in seama de altcineva inafara de prieteni/colegi. Asa ca ma privesc circumspecti. Nu pentru mult timp insa. Deja imi zambesc, ca imitatie a zambetului meu. Sa fie oare acesti copii aceia despre care aud de atatea ori ca sunt nepoliticosi, nerespectuosi, bully? Daca da, atunci observ ca se poate si altfel. Mai bine...

In sfarsit ceremonia incepe. Ce bine, mai e putin si se termina! Sunt chemati pe rand copiii fiecarei clase impreuna cu invatatoarea lor pentru a li se inmana cate o diploma, cate o carte si carnetul de note. Adica de calificative. De fapt tot un fel de note atata timp cat FB inseamna 10, minus 10, 9 si minus 9; B- 8 si 7 si asa mai departe. Cred ca stiu ce voi vedea in carnetul lui H. FBuri si un B la romana. H a venit din strainatate in clasa asta intr-a doua. Si a dat diferenta la romana. Deci nu poate sa stie Foarte Bine limba romana. E deja un cliseu, acum dupa aproape doi ani de scoala romaneasca.

Asa ca incerc sa stau calma si sa astept. Sa se ajunga la clasele a treia. Si reusesc. Si sunt chemati si ei, copiii clasei lui H. Ei se duc rand pe rand si isi iau "trofeele". Apoi se aseaza pentru a fi fotografiati. Zeci de blitzuri le lumineaza fetele. Se indreapta catre invatatoare pentru a o incarca cu buchetele de flori. Ce risipa fara rost! La care am dat si eu o mana de ajutor!

Gata. S-a terminat. Plecam acasa ca sa incepem vacanta mare. Abia de luni insa. Pana atunci ne relaxam...

Niciun comentariu: